Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Başkan Akova 1 Yılını Anlattı
Burhaniye Belediye Başkanı Fikret Akova, Mart 2009’da gerçekleşen Mahalli İdareler Seçimleri’nin üzerinden geçen bir yıllık icraatlarını, düzenlediği halk toplantısında kamuoyu ile paylaştı.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Burhaniye Belediye Düğün Salonu’nda hafta sonu saat 15.00’de, saygı duruşu ve İstiklal Marşı okunarak başlayan halk toplantısına İl Genel Meclisi Üyeleri, Belediye Meclisi Üyeleri, yüzlerce vatandaş ve çok sayıda basın mensubu katıldı.

Toplantının başlangıcında slayt gösterimle sunulan ve Burhaniye Belediyesi’nin 1 yıllık icraatlarını anlatan CD, davetliler tarafından beğeniyle izlendi. Bölgede yayınlanan bazı mahalli gazetelerde haksız eleştirilere maruz kaldıklarını da sözlerine ekleyen Belediye Başkanı Fikret Akova, Burhaniye ilçesinin geçmiş yıllara oranla büyük bir gelişim trendinde olduğunu vurguladı. Başkan Akova, “Bir yıl içinde yaptıklarımızı size gösteren bir sunum yaptık. Sizlere dağıttığımız bu yıllık icraat raporu da elime bugün geçti. 1950 – 1955 yılları arasındaki Burhaniye Belediyesi çalışmalarını anlatan kitapçık ta elimde. O günler ile günüme baktığımızda korkunç bir tablo ortaya çıkıyor. Kış aylarındaki nüfusumuz 38 bin 200 olup, yaz aylarında ise bu sayı 120 binlere ulaşıyor. Ciddi anlamda göç alıyoruz.

Aliağa’dan sonra Ege Bölgesi’nin en gelişen ilçesi Burhaniye’dir. Bu büyümeyi hılı bir şekilde sürdürmek te bizlerin en önemli vazifesidir. Biz sık sık halk toplantıları yapıp vatandaşlarımızı bilgilendirmekteyiz. 2009 seçimlerinde siz istediniz, yüzde 54 ile seçim kazandık ve Burhaniye tarihinde bir ilke imza attık. Köprü yaptık, sıcak su çıkarttık, proje çalışmaları yaptık ve bundan sonra daha fala işler yapacağız. Acil Kurtarma Sergisi (AKS) aracı aldık. Pazar yerini devam ettirdik, alt yapı ve yol çalışmalarımızı sürdürdük. Sizler çok daha fazlasına layıksınız. Bunlar sosyal, kültürel ve sportif çalışmalar ile bütünlük kazandı. Her gün 100 kişiye sıcak yemek vermekteyiz ve Ramazan aylarında çadırlarımız kuruluyor. Kadın platformu oluşturduk ve gençlerimizin kahve köşelerinde, kafelerde oturmaması için gençlik merkezi projesi geliştirdik. Yakın zamanda çalışmalar tamamlanacak. Az bütçe ile yaygın spor yapmaya çalışıyoruz. Sporun futboldan ibaret olmadığını halkımıza benimsettik ve farklı dallarda ülke çapında takımlarımız oldu. Çoğu şehrin gelemeyeceği yerdeyiz. Ama bunu daha da güçlendirmek zorundayız. Altyapı ve sosyal belediyecilikte kendimizi güçlendirmeliyiz. Biz bu işleri olanaklarımız çerçevesinde aslanlar gibi yaptığımıza yapmaya çalıştığımıza inanıyoruz” diye konuştu.

“ORGANİZE ZEYTİNCİLİK İHTİSAS SANAYİ BÖLGESİ’NDE ÖNEMLİ ADIMLAR”
Yaptıkları çalışmaları ve geliştirdikleri projeleri ayrıntılarıyla halka ve basın mensuplarına anlatan Belediye Başkanı Fikret Akova, Organize Zeytincilik İhtisas Sanayi Bölgesi’nin resmi müracaatının Ankara’ya yapıldığını söyleyerek, “Ekonomimizi büyütmek için attığımız en önemli adım OSB projesidir. Cezaevi çalışmalarımız da sürüyor. Ayrıca liman projemiz de davet etmektedir. Bununla ilgili Devlet Planlama Teşkilatı’na müracaat ettik ve çalışmalar devam ediyor.

Otellerde de iyi durumdayız. Ayırdığımı otel yerlerine önemli talipler çıkıyor ve özellikle termal sıcak su istiyorlar. Şu anda 5 yıldızlı bir otel projesi gündemdedir. Bunun imar plan tadilatlarını da yaptık. 39 – 41 derece arasında bir termal sıcak su kuyusu kapasitesine sahibiz. Rapor gelirse 6 yıllık, Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne bağlı bir Fizik Tedavi Merkezi açılması söz konusudur. Belediye hizmet binası inşaatına ara verdik. 6 aydır proje konusunda blokeli duruyorduk ve artık inşaat açılacak. 1 milyon TL’lik kredi de hazırdır. Geriş Mahallemizde yeni bir Şehirlerarası Otobüs Terminali projemiz vardır. Toptancı halinin de yerini kaydıracağız. Düğün salonu ve çok amaçlı salon projemiz vardır. Tansaş yanında 4 bin 200 metrekarelik bir bina inşaat etmeye başladık. Bunun bin metrekaresi düğün salonu, kalan kısmı da sosyal ve kültürel tesis olacak. Bu yerin sağlanmasındaki en büyük faktör ise Ahmet Akın’dır ve kendisine şükran borçluyuz. Bu tesisin adı ise Ahmet Akın Kültür Sosyal Tesisleri olacaktır. Kendisi, 650 milyon TL’lik bir yardımda bulundu. Böylesine bir yardımı her hayırsever yapmaz. TOKİ ile ilgili kendimize ait bir konut projemiz de mevcuttur. 50 dönümlük bir arazide çalışmalar yapıyoruz” dedi.

“ZEYTİNDE VE ZEYTİNYAĞINDA MARKA OLMA GAYRETİNDEYİZ”
Davetliler tarafından pür dikkat dinlenen Burhaniye Belediye Başkanı Fikret Akova, zeytin ve zeytinyağında marka olmak için büyük gayret gösterdiklerini ifade ederek, “Ciddi bir yağış sezonu geçirdik ve önlemler almasaydık büyük zararlarla karşılaşacaktık. Bu yağışlarda sahil şeridimize derelerden büyük oranda kum geldi. Bir kum tarayıcı iş makinesi alırsak bu sıkıntıyı da aşacağız. 17 kilometrelik sahil şeridimizin erozyona uğramaması için uğraşlarımız sürüyor. Bu çalışmalarda doğal yapımızı koruyacağız. Hizmet için bazı iş makineleri alabiliriz. Bizim, İller Bankası ve piyasa borcu haricinde hiçbir devlet kurumuna borcumuz bulunmuyor. TEDAŞ ve SGK gibi önemli yerlere de borcumuz yok. Bu nedenle kredi müracaatımız oldu ve bu kredi ile yeni bir su deposu yapma planımız vardır.

Emlak vergileri 2009 yılı verileri elimde mevcuttur. Bizim ilçemizin meydan değerleri ile Edremit Körfezi’ndeki diğer ilçelerinin meydan değerlerini mukayese ettiğimizde bizim rakamlarımız çok düşük çıktı. Su çok pahalı diyenler var. Biz bir çok belediyeden farklı olarak, aktif halde çalıştırdığımız atık su arıtma tesisimiz sayesinde plajlarımın Mavi Bayrakları’nı yıllardır koruyoruz. Hangi güzel sahillerden Mavi Bayrakların geri alındığını gördük. Hala 4 tane Mavi Bayrağımız duruyor. Her ay arıtma tesisimize vatandaşlarımız 40 – 50 TL para ödüyor. Bu konuda ciddi bir organizasyon var. Bizler, arıtması dahi olmayan belediyeler arasında vatandaştan en düşük su parası alan belediyelerden en öndeyiz.

Son günlerde gazetelerde belediyemizi karalayıcı ve bazı asılsız haberler yer aldı. Basının tabiî ki araştırma yapmaya ve eleştiri hakkı vardır. Bu bir kamu görevidir. Ama yanlış ve yalan olmamalıdır. Bu 6 habere yanıt vermedik. Ama araştırmalarını yapıyoruz. Yaptığımız araştırmaların ilk başında ismi, adresi ve imzası sahte olduğu anlaşılan Valilik makamına yapılan asılsız şikayetler olduğu ortaya çıktı. Bunları bazı alarak yapılan haberler tamamen yaptığımız hizmetleri karalar cinsten oluyor. Bu konuda çok fala söz söylemeyeceğim ve yasal işlemlerle ilgileneceğim. Güneş balçıkla sıvanmaz. Biz Türkiye’de en çok denetlenen belediyeler arasındayız. Şikayet eden insanların adresleri bile bulunamıyor. Biz elimize aldığımız problemleri çözmek için elimizden gelen çabayı göstermeye çalışıyoruz. Hurdacıları bir araya toplama ve eğlence merkezi oluşturmak konularında belediye meclisimiz gündeminde görüşmelerimiz sürüyor” diye konuştu.

Başkan Fikret Akova’nın konuşmalarının ardından, mikrofonu eline alan Burhaniyeliler, istek, şikayet ve önerilerini bizzat Belediye Başkanı Fikret Akova’ya aktarma şansı buldu.

12.04.2010

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Başkan Akova 1 Yılını Anlattı

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi