Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Yunan Turistlerin Gümrük Çilesi
Yunanistan’ın Midilli Adası’ndan Balıkesir’in Ayvalık ilçesine günübirlik gelen yüzlerce turist gümrük kapısında saatlerce bekletilmelerine tepki gösterirken, tur firmaları da turist kaybı endişesi yaşıyor.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Yılın 12 ayı her gün yüzlerce günübirlik Yunan turisti ağırlayan Ayvalık’taki Deniz Hudut Kapısı’nda saatlerce bekletilmeye başlandıklarını söyleyen Yunan turistler duruma tepki gösterirken, turist akınının azalmasından endişe duyan tur firmaları da sıkıntının çözülmesini istedi. Daha önceden Yunanlı turistler için uygulanan 'Uluslararası Boarding Kart' sisteminin artık uygulanmadığını ve bu nedenle de turistlerin gümrükte yaklaşık 2 buçuk 3’er saat bekletildiklerini söyleyen bölgenin en büyük feribot firması sahibi Fatih Jale, yakın zamanda Türkiye’nin Yunan turist kaybı yaşamasının muhtemel olduğunu ifade etti.

Yaklaşık 2 saat gümrükte bekleyen bir Yunan turist ise, bekleme süresinin azaltılmasını istedi. Sabah saat 10.15’teki feribot ile gelen yaklaşık 850 Yunan turistin ortalama 2 saat gümrük kapısında işlemler için bekletildiğini söyleyen Fatih Jale, “27 yıldır Midilli Ayvalık arasında yolcu taşımacılığı yapıyorum. Türkiye’ye yılda en ez 40-50 bin turistin girmesine olanak tanıyoruz. Bu taşımacılık ile ülke ekonomisine katkıda bulunuyoruz. Daha fazla yolcu getirmek için çabalıyorum. Eskiden 3 bin yolcu geliyordu Yunanistan’dan. Şu anda rakam ortada. Türkiye’den de en az yılda 40 bin kişiyi Yunanistan’a götürüyoruz. Yani turist akışımız yılda en az 100 bin civarındadır. Turistler alışveriş yapıyorlar ve ekonomi canlanıyor. Zeytin çekirdeğini yakacak olarak binlerce ton Yunanistan’a yolluyoruz. Türkiye’den devamlı zeytin çekirdeği alıyorlar. Geçen yıl bin taneden fazla kalorifer kazanı taşıdık Yunanistan’a. Tuvalet taşına kadar buradan alıyorlar. Biz böyle bir ekonomi varken, insanları biz kısıtlıyoruz. Büyük yolcu gemilerinde de bizde de uygulanan bir uygulama var. Günübirlik, yani gün batımına kadar olan ziyaretçi turistler için ‘Boarding Kart’ uygulaması vardı. Bu yasadan faydalanıyorduk. Buraya gelen Yunanlılar, pasaportlarını deniz polisine bırakıyorlardı ve karşılığında bu kartlardan alıyorlardı. Bu kart sayesinde turistler ülkemizde daha fazla saat kalabiliyorlardı. Rahatça alışverişlerini yapıyorlardı. Şimdi her ne hikmet ise tek tek pasaportları yazıyorlar, bu işlem de 2 buçuk 3 saat kadar sürüyor. Bir seferde gelen en az 800 kişi, yaklaşık 3 saat güneş altında bekliyor. Bu uygulama bu hale getirildi. Bu uygulama Ayvalık’ın ekonomisini kurtaramaz. Yunan adasında 100 bin nüfus var ve bunların 50 bini Ayvalık’a gelip gidiyor. Aynı ‘Boarding Kart’ uygulaması Yunanistan’da var. Bu uluslararası bir yasadır ama ülkemizde ve bildiğimiz kadarıyla sadece Ayvalık’ta uygulanmıyor. Bu durum ekonomiye büyük bir darbedir. Biz bu anlaşmaları, ilişkileri kurmak için yıllarca çaba gösterdik. Onların gelmeleri için bilet fiyatlarımızı bile indirdik. Bu yetkililerden aynı eskisi gibi ‘Boarding Kart’ uygulamasının devam ettirilmesini istiyoruz. 8 saatin 5 saatini gümrükte kaybeden bir turist bir daha gelmez. Biz turistlerimizi kaybetmek istemiyoruz. Yetkililere sorduk ama halen bir cevap alamadık. Polisler, pasaportları yanlarında olmayan turistlerin free shoptan bir şey alamayacaklarını ve bu nedenle bu uygulamanın olduğunu söyledi. Midilli’nin ulaştığı tek kapı Ayvalık kapısı. Çanakkale’de aynı bizim gibi bağlantılar olursa, Balıkesir, yani Ayvalık turizmini kaybeder. Buraya gelen her insan 500-100 euro masraf ediyor. Ağustos aylarında gemi yetiştiremiyoruz. Her seferimizde bin 300 kişi taşıyoruz. Ekonomimiz yok olmasın. Bu durumun düzeltilmesini istiyoruz. Bilet fiyatımızı 25 eurodan 10 euroya indirdik. Biz turistimizi elimizde tutabilmek için elimizden geleni fazlasıyla yapıyoruz. Yetkililerin de bizim sesimizi duymasını istiyoruz. Ayvalık Kaymakamı ve Balıkesir İl Emniyet Müdürlüğüne sesleniyoruz, lütfen bu konuyla ilgili çalışma yapın. İl Emniyet Müdürümüzün bu konuyu iyi anlayacağı ve sorunun giderilmesini sağlayacağını umuyoruz” dedi.

01.05.2014

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Yunan Turistlerin Gümrük Çilesi

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi