Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Zeytin Tarlasında Cuma Namazı Kılıyor
Balıkesir’in Burhaniye ilçesinde, 10 bin 600 konutun bulunduğu Pelitköy sahilinde cami olmadığı için vatandaşlar Cuma namazlarını zeytin tarlasında kılıyorlar.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Ramazan da teravih namazlarını da aynı yerde kılan vatandaşlar, cami yapmak için dernek kurarken, yetkililerden de yardım istiyor. İlçeye bağlı Pelitköy beldesi sahilinde oturan yazlıkçı vatandaşlar cami olmadığı için Cuma namazı için zeytin ağaçlarının gölgesinde bir araya geliyorlar. Ramazan da, teravih namazlarını da aynı yerde kılan vatandaşlar, bayram namazı içinde aynı yerde toplandı. Şimdi de Cuma namazlarını kılmak için aynı yerde bir araya geliyorlar. Vatandaşların talebi üzerine müftülük imam görevlendirirken, zaman zaman bir vatandaş da fahri imamlık yapıyor. En kısa zamanda bir cami yapmak için dernek kuran vatandaşlar, hayırseverlerin yardımını bekliyorlar. Yazlıkçı Hasan Yıldırım, “Şu anda Müslümanlar olarak sıkıntıdayız. Camimiz yok. Zeytinlerin altında Cuma namazının ancak kılabiliyoruz. Vakitleri kılamıyoruz. Belediyemizden, valilikten, kaymakamlığımızdan, müftülüğümüzden yardım bekliyoruz. Hemen bir an önce cami sorunumuzun sıkıntılarının giderilmesini istiyoruz” dedi.

Fahri İmam Zilkifli Bolat da, “Biz ramazan boyunca teravihi burada kıldık. Fahri olarak ben imamlığını yaptım. Şimdi bundan sonra inşallah en kısa zamanda biz buraya cami yapmayı düşünüyoruz. Ve sıkıntı içindeyiz. Dolayısıyla bunu gören kardeşlerimizin bize yardım etmelerini rica ediyoruz. Müftü bey de yanımızda. Allah razı olsun. Müftü bey de yardımcı oluyor. İnşallah seneye biz buraya bir cami yetiştirmeye uğraşıyoruz. Yardım edenlerden de yardım etmek isteyenlerden de Allah razı olsun” dedi. Cami yaptırma derneği başkanı Ramazan Kaplan, “Pelitköy sahili cami yaptırma derneği başkanı olarak Ramazan ayından itibaren teravih namazlarını ve Cuma namazlarını kılmaya devam ediyoruz. Bir an önce camimizi yaptırmak için çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Pelitköy belediye başkanımız yer vereceğini söyledi. Bura da bize kaymakamlığımızın, müftülüğümüzün, Burhaniye belediye başkanlığımızın da yardımları olacaktır. Hepsine çok teşekkür ediyorum. Ve bu biz seneye 2014 yılında yeni cami yaptırmak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz. Buna da kaymakamlımızın, müftlüğümüzün, Pelitköy belediye başkanlığımızın, Burhaniye belediye başkanlığımızın yardımlarını bekliyoruz” dedi.

Müftü Oğuz Metin, “Burası Pelitköy sahil kesimi. 10 bin 600 hane var burada. Uzun uzadıya bu sahil kesiminde haneler var. Buraya en yakın camı 5-6 kilometre. Dolayısıyla Ramazan ayından beri burada teravih namazları kılındı. Şimdi de Bayram ve Cuma namazları devam ediyor. Cami olmadığı için şu anda tarla gibi boş arazide namazlarını kılıyorlar. Müftülük olarak biz de buna müsaade ettik kılmalarına. En kısa zamanda cami yapılması için dernek kuruldu. Çalışmaları devam ediyor. Bir an önce caminin yapılmasını bekliyoruz” dedi.

03.09.2013

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Zeytin Tarlasında Cuma Namazı Kılıyor

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi