Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Bahçeşehir Kolejleri'nde 4+4'lik Eğitim
Bahçeşehir Kolejleri CEO'su Hakan Koçoğlu, Balıkesir'deki anaokulunu ziyaret etti.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Basın mensuplarıyla bir araya gelen Koçoğlu, Bahçeşehir Kolejleri olarak daha doğrusu Uğur Eğitim Kurumları olarak Türkiye'de 45 yıldır eğitim hizmeti verdiklerini vurguladı. "Türkiye'nin her yerinde varız" diyen Koçoğlu, bu yıl 7 ilde 65 milyon dolarlık yatırım ile yeni okullar açacaklarını açıkladı. Kurum olarak 2023 hedeflerini de açıklayan Hakan Koçoğlu, "2023 yılında üç kıtada yaklaşık 350 okula ulaşmak istiyoruz" dedi.

Bahçeşehir Koleji Balıkesir Anaokulunda düzenlenen basın toplantısına CEO Hakan Koçoğlu ile beraber kolejlerin eğitimden sorumlu genel müdürü psikolog Demek Köklü ve Balıkesir'deki okulun müdürü Ergün Gezer ile bazı veliler katıldı. Toplantıda ilk konuşmacı olarak sözü alan Bahçeşehir Kolejleri CEO'su Hakan Koçoğlu, kısaca kendini tanıttıktan sonra kurumun yatırım planları, hedefleri, yeni eğitim sistemi (4+4+4) ve buna yönelik ne yaptıkları gibi konularda bazı bilgiler verdi. Göreve geldiğinden beri Balıkesir'i ilk defa ziyaret ettiğini ve bundan memnun olduğunu ifade eden Hakan Koçoğlu, "Biz Bahçeşehir Kolejleri daha doğrusu Uğur Eğitim Kurumları olarak 45 yıldır Türkiye'ye hizmet vermekteyiz. Bunun içinde Uğur Dershaneleri var, Bahçeşehir Kolejleri var, Bahçeşehir Üniversitesi var, Amerika'da dil okulu var, çocuk bilim müzeleri var, yayıncılığımız var. Eğitim tarafından birçok yerde faaliyet gösteriyoruz. Geçen sonu sonu büyüme stratejisine paralel çok büyük bir Amerika firmasıyla ortaklık yaptık, 2015 yılında 90 bin öğrenci ile 150 okul hedefine ulaşmak istiyoruz. 2023 yılında ise üç kıt'ada yaklaşık 350 okula ulaşmak hedefimiz. Bu sene 7 tane okul açıyoruz, Türkiye'nin her yerinde varız. yaklaşık 65 milyon dolarlık bir yatırımla, Kayseri, Batman, Mardin, Edirne, İzmir, Bursa illerinde bu sene açacağız. Olan okullarımızdaki yatırımlarımız da devam ediyor. Balıkesir 1 yıl evvel geldiğimiz bir yer ve çok başarılı bir okul, burada olmaktan keyif alıyoruz. Bu bölgede Balıkesir, Bandırma ve Burhaniye'de yapılan sınavlarda ilk 3'e giren okullar olarak ilk yılımızda başarılı olduk" dedi.
Basın toplantısında hem kurumun hem de yeni eğitim sisteminin kısa bir değerlendirmesini yapan Bahçeşehir Kolejleri Genel Müdürü Psikolog Demet Köklü, Milli eğitim Bakanlığı'nın aldığı ve uygulamaya koyduğu 4+4+4 yeni eğitim sistemini Bahçeşehir Kolejleri olarak 11 yıldır uyguladıklarını, dolayısıyla birinci 4'ten ikinci 4'e geçişte hiçbir zorluk yaşamayacaklarını vurguladı. Yenin sistemde anne ve babaların çocuklarıyla ilgili haklı bir endişeye sahip olduklarını belirten Demet Köklü, doğru eğitim kurumlarının tercih edilmesi gerektiğini ifade etti. Balıkesir'de eğitime büyük önem verildiğini kaydeden Köklü, burada eğitim gönüllüsü hayırseverlerin ciddi bağışlarda bulunarak modern binaların yapıldığını, ancak önemli olanın ise bu binaların içinin iyi ve kaliteli bir şekilde doldurulabilmesi olduğunu ifade etti. Demet Köklü, "Eğitim müfredattır, doğru bir şekilde uygulanırsa çocuklarımızın başarılı bir yaşama ulaşmasına yardımcı olabiliyoruz. Milli eğitimde alınmış karar, çok yeni bir uygulama, ama bizim 11. yılını uyguladığımız bir sistem. Dördüncü sınıfta branş uygulamasına geçerek bayağı bir deneyim kazandık. Öğretmenlerin uzun soluklu hizmeti içi eğitim almalarını gerektirdi. Birinci 4'ten ikinci 4'e geçişte uzun yıllardır uyguladığımız bir sistem olduğu için hiçbir açıdan zorluk yaşamayacağız. Özellikle 66 aylık çocukların eğitime başlamaları anne babaları kaygıya götürüyor, iyi hazırlanmaz ise çocuklar ilk okulla buluşmalarını kendilerini biraz zorlayacak duruma getirebilir. Öncelikle öğretmenlerin bu konudaki bakış açılarını ve hazır buluşlarını değiştirmek gerekiyor. Biz hazırlıklarımızı yapmaya başladık. Ortada kesin bir karar var, çocuklar 66 aylıkken hatta isteyen olursa 60 aylıkken ilkokula gelecekler. Velilerin hazırlanması çok önemli. Kaygılı anne baba bunu çocuklarına da mutlaka geçiriyor. Onların rahatlamaları için velilere yönelik bilinçlendirme toplantıları, rehberlik öğretmenlerimizle birebir bilgilendirme faaliyetleri yönetiyoruz. Türkiye'nin değerli üniversitelerinin akademisyenlerinden destek aldık. Öğretmenlerin bir süreçten geçmeleri gerekiyor. Bir Bahar Okulu uygulamasıyla grupla birlikte hareket edebilecekleri, birinci sınıfa hazırlanacakları bir program geliştirdik. Bu programı 5 yaş öğrencilerimizin yararlanmaları için sunduk. Dışarıdan gelecek öğrenciler için de bir sosyal sorumluluk projesi olarak cumartesi günleri hafta sonunda gelip onların hazır buluşlarını artıracak aktivitelerle karşılaştırıyoruz. 3 haftalık iki dönem halinde eğlenceli yaz okulu uygulamamız var. Önümüzdeki sene eğitim fakültemiz faaliyete geçiyor" dedi.

Bahçeşehir Kolejleri bünyesinde görev yapan kurum personeli öğretmenlere Harvard Üniversitesinden hizmet içi eğitim verileceği, velilere interaktif eğitim hizmeti sunulacağı, anne baba seminerleri düzenleneceği, Bahçeşehir Kolejlerinin 5 yaşa farklı bir müfredatla baktığı, bu kapsamda 5 yaşa özel esnek sınıf ortamları oluşturulduğunu anlattı. Bahçeşehir Kolejleri CEO7su Hakan Koçoğlu ve Genel Müdür Psikolog Demek Köklü, Balıkesir'de kaliteli eğitim ve başarı için kurum olarak işbirliğine her zaman açık olduklarını, ancak bu alanda herkesin taşın altına elini koyması gerektiği bilinciyle hareket edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Demet Köklü, "Bir okul 7/24 yaşamalı. İyi ve kaliteli bir eğitim için taşın altına herkes elini koymalı. Biz her zaman üzerimize düşeni yapmaya hazırız, yapıyoruz da. Biz bir örnek model oluşturup bunu herkese sunuyoruz. Çocukların akranlarından öğrenmeleri çok önemli. Kendi akranlarından öğrendiklerini doğru yönetecek bir öğretmenin olması ise ç ok daha önemli. Tabi burada medyanın rolünün çok büyük olduğunu da vurgulamak gerekir" şeklinde konuştu.

Basın toplantısının ardından Balıkesir'deki okul müdürü ve öğretmenler ile özel bir toplantı yapan CEO Hakan Koçoğlu ve genel müdür Demet Köklü, öğretmenleri başarılarından dolayı kutlarken, yeni vizyon ve çalışma sistemiyle ilgili kısaca bilgilendirdiler. Koçoğlu ve Köklü, daha sonra Balıkesir'den ayrıldılar.

24.05.2012

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Bahçeşehir Kolejleri'nde 4+4'lik Eğitim

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi