Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Güre Termal Turizmde Dünya Devi Oluyor
Kaplıcaları ve Kaz Dağları’nın eteklerindeki eşsiz doğası ile ünlü Güre, 2011 yılına yepyeni ve dev projeler ile girmeye hazırlanıyor.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Belediye Başkanı Kamil Saka, beldeyi dünyanın termal turizmdeki başkenti haline getireceklerini söyleyerek yatırımları anlattı.

Güre Belediyesi’ne ait ‘Afrodit’ isimli termal otel ve turizm tesislerinde bölgenin basın mensuplarıyla bir araya gelen Belediye Başkanı Kamil Saka, 29 Mart Mahalli İdareler Seçimleri’nin üzerinden geçen 1 buçuk yılın ardından belediyenin yapmış olduğu icraatları ve 2011 yılında gerçekleşmesi planlanan yeni projeleri anlattı. Ulusal ve yerel medya mensuplarının ilgi gösterdiği toplantıda konuşan Belediye Basın ve Halkla İlişkiler Sorumlusu Banu Marks, belediyenin icraatlarını görselleştiren fotoğrafları basın mensuplarına verdi.

6. kez üst üste seçilerek ülkenin en uzun süre belediye başkanlığı yapan kişisi unvanına kavuşarak, bölgede ‘Efsane Başkan’ lakabını takınan tecrübeli Belediye Başkanı Kamil Saka, “Güre son yıllarda geçmişten bu yana Edremit Körfezi’nde önemli bir çekici güç haline gelmiştir. Bizim nüfusumuz bu dönem içinde artış göstermedi. Ama istihdam gücümüz çok artış gösterdi.

Tesislerimiz adeta bacasız fabrika görevi yapmaktadır. Bunların artması Güre’nin yakın çevresini de etkileyecek. Havaalanının uluslar arası uçuşlara açılması bu tesisleri önemli ölçüde etkileyecektir ve Güre kendi değerine layık duruma gelecektir. Kendi beldesinde iş yapan arkadaşlarımız ile ve iş adamlarımızla yolumuza devam ediyoruz” diye konuştu.

“KAPALI SPOR SALONU BİR ÇOK İLÇEMİZDE BİLE YOK”
Belediyenin kendi imkanları ile yaparak hizmete açtığı Kapalı Spor Salonu sayesinde bölgedeki gençlerin spor yapma imkanını kolaylaştırdıklarını söyleyen Belediye Başkanı Kamil Saka, ülkedeki bir çok ilçede bile kapalı spor salonunun bulunmadığına dikkat çekerek, “Kapalı Spor Salonumuzu 1 yıl gibi kısa bir zamanda tamamladık ve kullanıma açtık. Artık salonumuzda resmi müsabakalar da gerçekleştiriliyor.

2011 yılı projelerimiz arasında bir de bağımsız kültür merkezi projemiz var. Türkiye’de jeotermal ile ısıtılan tek kapalı spor salonu ve kültür, sanat merkezi Güre’dedir. Salonumuz içerisinde spor faaliyetlerinin yanı sıra, ev hanımlarımıza yönelik farklı dallarda mesleki, eğitici ve maddi gelir elde edici iş kursları da verilmektedir. Belediyemizin bu projesi ile birlikte artık bölgemizdeki ev hanımları meslek sahibi olmakla birlikte, kendi yaptıkları el işi ürünleri oya pazarımızda satıp aile bütçelerine önemli katkı sağlayabiliyor. Esnaflarımız da (Özellikle taksici esnaflarımız) Güre’nin geldiği noktayı ve Havaalanımızın uluslar arası uçuşlara açılmasıyla birlikte geleceği yeri gördükten sonra, belediyemizin açtığı İngilizce kurslarına yoğun katılım göstermeye başlamıştır diye konuştu.

2011 YILI PROJELERİ GÜRE’YE GELECEK VAAD EDİYOR
Kaplıca cenneti olarak bilinen Güre beldesinin gelişimi ile ilgili yıllardır çok önemli adımlar attıklarını ve yeni projeler ile Güre’nin adını turizm alanında dünyaya duyurma mücadelesi gösterdiklerini söyleyen başkan Kamil Saka, Geçtiğimiz aylarda temelleri atılan ve katları çıkılmaya başlanan Anadolu Otelcilik Turizm Meslek Lisesi inşaatımız da yakın zamanda tamamlanacaktır.

720 öğrenci kapasiteli bu okul, eğitim konusunda Güre beldesine ve yakın çevresine önemli ekonomik katkı sağlayacaktır. Bu okul, bölgemizdeki işsiz geçlerimizin turizm ve otelcilik konusunda eğitim almalarını sağlayacaktır. Alt yapı, su ve kanalizasyon çalışmalarımız da da önemli gelişmeler kaydettik. 70 bin nüfuslu bir yerleşim alanına karşılık verebilecek kapasitede bir su kaynağı oluşturduk ve artık su sıkıntımız çok uzun bir süre olmayacaktır.

Alt yapı, kanalizasyon ve jeotermal çalışmalarımız toprak altında olduğu ve bu çalışmalar göze çarpmadığı için pek te görünmüyor. Ayrıca asfaltlama ve parke taş çalışmalarımız da sürekli devam etmektedir. Güre’nin jeotermal sistemimiz, bölgedeki diğer yerleşim alanlarında kullanılan sistemlerden farklı olarak geri dönüşümü olan bir sistemdir. Bu sayede, abonelere ulaşan sıcak su gittikçe soğumuyor, sıcaklığını koruyordur. Ayrıca ısıtma havzalarımız ile de sıcak suyu desteklemekteyiz” dedi.

“ATIK SU ARITMA TESİSİMİZİN TEMELİNİ ATACAĞIZ”
Denize kıyısı bulunan yerel yönetimlerin en büyük sorunu olan atık su arıtma tesisi sıkıntısına da çözüm bulan Güre7nin efsane başkanı Kamil Saka, 2011 yılı başlaman önce Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi’nin temellerini atmayı hedeflediklerini söyleyerek, “2011 projelerimizin en büyüğü ise, Alt yapı konusundaki en büyük projemiz olan Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi projemizdir. Bu tesisin çalışmalarına da başlamış bulunuyoruz. Yap, İşlet, Devret modeliyle bölgemizde ilk kez böylesine büyük bir projeye imza atıyoruz. Yakın zamanda tam anlamıyla temelini atacağımız Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisimizi imkanlarımız dahilinde en kısa zamanda tamamlayacağız ve bu proje ile bölgemize de örnek bir tesis kazandırmış olacağız.

Bölgemizdeki çalışmayan arıtma tesislerinin de aktif hale getirilmesi için çalışma yapacağız. Kendi öz kaynaklarımızla yaptığımız ve ek bina çalışmaları süren Afrodit Termal Turizm Otel ve Tesislerimiz yakın zamanda dört dörtlük bir hizmet verir hale gelecektir. Kapasite artırımı ile birlikte bu tesisimiz, kaplıca alanında bölgemizde bir dev durumuna gelecektir. Ek bina inşaatımız da bu yıl sonunda tamamlanacaktır.

Tesislerimize eklediğimiz yeni bina ile birlikte 52 oda daha ilave edilecek ve toplam 300 yataklı, çok daha modern bir Termal otelimiz olacaktır. Bu tesisimiz içerisinde 1000 metrekarelik spa tesisimiz de devreye girecektir ve 1 adet 200 kişilik, 1 adet 75 kişilik, 1 adet te mini toplantı salonu ilave edilecektir. Teras olarak kullanılan bölüm kapatılacak ve yaklaşık 200 kişilik kafe restoran 2011’de hizmete açılacaktır. Bu sayede bölgedeki ev pansiyonculuğu da artmış olacaktır” diye konuştu.

GÜRE’NİN 5 YILDIZLI TERMAL OTEL SAYISI 7’YE ULAŞACAK
Türkiye’nin turizm alanında cazibe merkezi olma yolunda hızla ilerleyen Güre beldesinin termal turizmde dünyanın termal turizm merkezi haline geleceğini söyleyerek, bunun için yeni yatırımlara açık olduklarının altını çizen Efsane Başkan Kamil Saka, 1 adet mevcut 5 yıldızlı termal otele yakın zamanda 6 tane daha çok yıldızlı termal otelin ilave edileceğini kaydetti.

Başkan Saka, Belediyemize ait bir yeri, 2011 projelerimiz kapsamında, huzurevi yapılması için Yap İşlet Devret modeliyle değerlendireceğiz. Belediyemize ait 2 ayrı yeri çok yıldızlı termal otel yapılması için 30 yıllığına ve yine Yap, İşlet, Devret modeliyle vermiş bulunuyoruz. Bu 2 yeni projeye ilave olarak beldemizde vakıflara ait 2 ayrı yere ve vatandaşlarımıza ait 2 ayrı yere de toplam 4 adet çok yıldızlı termal otel yapılacaktır. Belde merkezimizi, iskele mahallemize bağlayacak olan dev bir yürüyüş yolu yapıyoruz ve bu yol kısa zamanda faaliyete sokulacaktır.

Bu arada, beldemizde bir camii, bir cem evi inşaatı da devam etmektedir. Güre gelişiyor ve kabuğundan çıkıyor diyoruz. İşte yeni projeleri görüyorsunuz. Beldemizi dünyanın termal turizm merkezi haline getirme hedefimizi bu gelişmelere ve projelerimize bağlıyoruz. 6 yeni termal otel ile birlikte bölgemizdeki çok yıldızlı termal otel ve tesis sayımız 7’ye çıkacak. Bu da, Edremit Körfezi’ni, ilimizi ve hatta ülkemizi dünya çapında vazgeçilemez ve mutlak bir turizm merkezi konumuna sokacaktır. Bu ve benzeri tesislerin tamamlanması halinde, bölgemizdeki istihdam ve en büyük sıkıntı olan işsizlik sorunu tamamen kalıcı olarak ortadan kalkmış olacaktır” dedi.

“BELDEMİZİN SOKAKLARINI ÇAMURDAN KURTARDIK”
Güre beldesinin meşhur çamurlu sokaklarına artık rastlanamadığına dikkat çeken başkan Kamil saka, yaptıkları alt yapı ve üst yapı çalışmalarının meyvelerini topladıklarını vurgulayarak, “Beldemiz üst yapısıyla da önceki yıllara oranla, son yıllarda büyük aşama kaydetti.

Belediyemizin üst yapı çalışmaları, gözünüze de çarptığı kadarıyla göz kamaştırmaktadır. Özellikle yürüyüş yollarının artması, termal otellerimizde kalan misafirlerin otel odalarından çıkmasını sağlamaktadır. Bu sayede de misafirlerimiz, bölgemiz esnafını görüyor ve sıcak para akışını sağlanmış oluyor. Üst yapı da, parke taşı, kozak taşı ve doğal taşlar kullanılıyor.

Beldemizin meşhur çamurlu sokakları artık yok. Fakat zemin yönünden şanssızız. Yaptığımız yollarda zemin yumuşaklığından kaynaklanan küçük çökmeler oluyor ve ekiplerimiz sürekli bu yollarlı onarıyor. Geçen yıl temellerini attığımız bir cami inşaatımız var ve bununla birlikte bir arkadaşımızın verdiği yerde cem evi yapma projemiz vardır. 112 acil ardım ve bir sağlık ocağı açılması için 6 aydır izinlerle uğraşıyoruz. Biz bu yeri zaten bir sağlık tesis haline getirdik ve sadece devletten resmi izinlerini istiyoruz. Yani devletin cebinden bir şey de çıkmayacak. Bu konuda İl Sağlık Müdürlüğümüze resmi yazılar yolladık” diye sözlerini sürdürdü.

GÜRE’DEN ÇIKAN ANTİK ESERLER İÇİN MÜZE PROJESİ
Güre beldesinin tarihi açıdan da dünyaca ünlü olduğunu ve beldede her yıl resmi antik kazı çalışmaları yapıldığını kaydeden başkan Saka, yüzyıllar sonra toprak altından çıkartılan onlarca antik eserin belde dışına çıkartılmaması gerektiğini söyledi.

Gün yüzüne çıkartılan antik eserlerin beldedeki bir müzede sergilenmesinin hakkaniyetli ve belde halkı ile turistler açısından da önem verici olduğunu dile getiren Belediye Başkanı Kamil Saka, “Beldemize bir müze ve kazı evi yapmaya çalışıyoruz. 1 milyon TL’lik yatırımla ciddi bir bina ortaya çıkarttık. Ama Kültür ve Turizm Bakanlığı 10 yıl tahsisli olmasını istiyor. Bu binayı Milli Eğitim Müdürlüğü de başka yönde değerlendirmek istiyor. Biz bu duruma karşılık, zorluklar karşısında daha da fazla mücadele verme gayreti içine giriyoruz. Bu sıkıntılar zaman kaybı yaşatıyor.

Biz devletten para istemiyoruz. Sadece izin istiyoruz. Astra’nın (Ilıca) kalıntılarını gün yüzüne çıkartmak ve tüm insanlığa göstermek istiyoruz. Yani yakın zamanda beldemizde bir müze hizmet verecektir. Biz dünyanın Termal Başkenti olmaya çalışıyoruz. Bize kazı izni verin ve bir de yetkili kişi verin. Biz tüm masrafları karşılayacağız. Yeter ki, önümüz açık olsun. İnşallah yakın zamanda bu istekler ve izinler karşılanır. Tüm personelimiz ile Güre’yi sevenler, gelecek nesillere daha iyi bir Güre bırakmak için mesafeler kat etmeye çalışıyoruz. Çok yıldızlı termal otellerimiz arttıkça, bölgemizdeki termal tesisler arasındaki hizmet yarışı ortaya çıkacak ve tesislerimizde ufak aksaklıklar da son bulmuş olacaktır. Türkiye’nin termal turizmdeki baş kenti Güre olacaktır” diye konuştu.

YAKIN ZAMANDA TÜM HALK JEOTERMAL İLE ISINACAK
Efsaneleriyle ünlü Kaz Dağları’nın eteklerindeki, şifa kaynağı oksijeni, dağ, deniz, tarih ve sağlık turizmi ile son yıllarda ülkede ön plaka çıkan Güre beldesindeki son yapılan hizmetlerin detaylarını basın mensuplarıyla paylaşan Güre Belediyesi basın ve halkla İlişkiler Sorumlusu Banu Marks, “Şu günlerde ekiplerimiz, Pınarbaşı Sitesi’nin önünden geçen yolu granit parke taş ile kaplamaktadır.

Çanakkale – İzmir Karayolu üzerindeki trotuar çalışmaları sürürken, aydınlatma direkleri bu yola özgü olarak Afrodit’i temsil eden kadın heykelcikleri, karşı sırasında da Zeus heykeli yapılmak suretiyle süslendi ve Güre’nin mitolojisini gözler önüne serildi.

İskele Mahallesi ile merkez Mahallesi’ni birbirine bağlayan caddelerin yanındaki yeşil alanda yürüyüş yolu yapılmakta ve bu yolda aydınlatma ve yeşillendirme çalışmalarına devam edilmektedir. Yassıçalı ve Pınarbaşı’nı Güre’ye bağlayan yolda ise 4 buçuk kilometrelik asfalt çalışması tamamlandı ve hizmete sunuldu. Güre Belediyesi jeotermal sahası içerisinde ısıtma sistemine destek için İller Bankası aracılığıyla yapılan anlaşma sonucunda açılmakta olan GJ-1 adlı kuyu sondajına başlandı. Planlanan derinlik 50 metre teloransla açılacaktır. Hedefimiz, iyi bir sıcaklıkta yüksek debide suya ulaşmak ve Güre’nin tamamının jeotermal enerjiyle ısıtılmasını sağlamaktır” dedi.

Belediye Başkanı Kamil Saka, konuşmasının ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı ve akşam da davetlilere ‘Yakamoz’ adlı bölgenin ünlü balık restoranında yemek ikramında bulundu.

06.12.2010

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Güre Termal Turizmde Dünya Devi Oluyor

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi