Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Edremit Yatırımda Cazibe Merkezi Oluyor
Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç, Edremit'te şimdi yatırım yapmanın tam zamanı olduğunu söyledi ve konunun açıklamasını yaptı.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Edremit’i köklü tarihi ve kültürü ile gelecek yıllara daha güçlü olarak taşımak için çalıştıklarını ifade eden Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç, “Edremit yaklaşık 5 bin yıl önce kurulmuş bir şehir. Bin 300 yıllarında bölgeye Türkler, Selçuklular gelmiş. Pek çok tarihi yapıya sahip olan Edremit’te, şu ana kadar antik kalıntı çalışmaları yapılmadı.

Yapılırsa Edremit'inde antik şehri ortaya çıkacaktır. Daha ziyade Selçuklular zamanından kalan eserler Edremit’te ayaktadır. Edremit, ilk çağlardan beri bütün yazılı kaynaklarda körfezi de kapsayan bir coğrafi bölgemiz olmuştur, Edremit Körfezi adı altında. Kuzeyde Kaz Dağları, güneyde Ege Denizi Altınova'ya kadar uzanan bir yerleşim bölgesinin ismi olmuştur.

Deniziyle karasıyla Edremit çok önemli bir şehir haline gelmiştir. Edremit'i anlatan iki tane kitap bastırdık. 800 sayfadan bin 600 sayfaya kadar. Bunların hepsi Edremit'i anlatan kitaplar. Edremit Belediyesi olarak kültürel çalışmalara öncelik verdik. Kültür Merkezimizi kurduk. 1999 yılında Ev Kadınları El Sanatları Merkezi'ni kurduk. El Sanatları Merkezi, şu anda iki mekân da eğitimlerine ve çalışmalarına devam etmektedir. Üçüncü mekân da ise, kadınlarımızın burada yaptıklarını satışa çıkardığımız bir yerimiz daha var” dedi.

Ev Kadınları El Sanatları Merkezi’nin faaliyetlerine değinen başkan Kılıç, “Ev değil kendi ekonomilerine katkıda bulunuyorlar. Eve bakmak medeni kanuna göre kocanın görevi. Yasada kadının böyle bir zorunluluğu yok. Erkek eve bakmak zorundadır. Evde ki işleri de kanuna göre erkek yapmak zorunda değil. Kadın yapmak zorundadır. Yani kadın evde bulaşığı çamaşırı yıkamadığı zaman kocası ona boşanma davası açabilir. Medeni kanunda çalışmakta izne tabidir. Kadın kocasının izni olmadan çalışamaz” diye konuştu.

“EDREMİT'İ KÜLTÜR SANAT MERKEZİ YAPACAĞIZ”
Kültürel faaliyetlere değinen Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç, “Edremit Belediyesi olarak bu çalışmaların sonunda Kültür Merkezi kurduk ve Kültür Merkezi'nin çevresinde Edremit evleri yaptık. Yani Edremit'i ziyarete gelenler müzeyi, kültür merkezini, Ev Kadını El Sanatları Merkezi'ni ve Edremit evlerini ziyaret edecekler. Araçlarını park ederek buraları bir bütün halinde gezebilecekler.

Edremit'in bir Kültür sanat şehri olarak var olmasını istiyoruz. Bu insanların Edremit'e gelmesini sağlayacak. İnsanların Edremit'e gelmesi de, Edremit esnafının zenginleşmesine neden olacak. Edremitliler varlıklı olursa bizde belediye olarak mutlu oluruz. Varlıklı olan insanlar belediyeye borçlarını öderler, vergilerini öderler. Bizim de ekonomik sıkıntılarımız ortadan kalmış olur. Biz buna dolaylı gelir diyoruz. Biz buranın dünyada ayrı bir bölge olduğunu yani Edremit Körfezi'nin Türkiye'de çok ayrı bir bölge olduğunu savunuyoruz. Bu bölgede çok güzel zeytinyağları var. Eskiden bağcılık vardı.

Şimdi Edremit'te tekrardan bağcılık başladı. Üzümcülük başladı. Ayrıca Edremit'in Kaz Dağlarından kaynaklanan maksimum oksijeni var. Sadece Kaz Dağları’nda yetişen çiçekler var, bitkiler ve sadece burada yaşayan canlılar var. Başka yerlerde yaşamayan hayvan türleri Kaz Dağları'nda var. Burada su da çeşitlilik açısından da oldukça fazladır. Kaynak suyu var, deniz suyu var, termal suyu ve maden suyu vardır. Nem oranı ise minimum düzeydedir. Nemin minimum olmasının nedeni ise zeytin ağaçlarıdır. Yani kısacası Edremit, maksimum oksijen ve minimum nem cennetidir. Yine diğer taraftan Edremit’te hava 365 gününün 360 günü güneşlidir. Bu bölgeye yani Edremit Körfezi'ne çok fazla kar yağmaz. Bizim sadece dağlarımıza kar yağar.

Edremit'ten beş kilometre uzaklaştığınız zaman karın içerisindesiniz. Kaz Dağlarının karı ile kışın kar sporları yapabilirsiniz. Beş kilometre aşağıya indiğiniz zaman denize girebilirsiniz ve Termal Kaplıcalara girebilirsiniz. Netice itibari ile Edremit Körfezi'ne bütün güzellikler sunulmuş. Bu kadar güzellikler içerisinde biz üretmek ve çalışmak zorundayız. Bu üretim bilinçli, planlı ve programlı olunursa sonuç alınır. Biz belediye olarak çok önemli görevler üstleniyoruz” dedi.

Belediyecilik faaliyetleri dışında insan öncelikli hizmet verdiklerine değinen Başkan Kılıç, “İnsan Kaynakları Müdürlüğümüz aynı zamanda adeta bir İş Bulma Kurumu gibi çalışıyor. Yaklaşık 2000-3000 tane iş başvurusu var. Bu bölgede istihdam oluşturanlar, eleman arayanlar belediyeyi arıyorlar bizde belediyeye müracaat edenleri yönlendiriyoruz.”

İLÇENİN GÖZ BEBEĞİ MEDİKAL VADİ PROJESİ
Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç, Medikal Vadi Projesi’ne de değinerek, “Bizim için limit gökyüzü. Ben 2004 yılında Edremit'i bıraktığımda Edremit sel felaketi yaşamıyordu. Ben 2009'da geri geldiğimde her yağmurda Edremit'i sel bastı. Şimdi onlarla ilgili önlemlerimizi aldık.

Artık esnaf bodrumlardan suları boşaltmıyor. Aynı zamanda Medikal Vadi projemiz var. Bununla ilgili çalışmalarımızda devam ediyor. Sağlık turizmi olarak Medikal Vadi'nin oluşmasını istiyoruz. Avrupa da sağlık turizmi harcamaları 120 milyar dolar olurken bunun yüzde 10'ununu biz şehrimize getirsek Türkiye ekonomisine bu büyük katkı sağlar. Sağlık harcamaları, Avrupa da çok pahalıdır. Bu yüzden bu durum az gelişmiş ülkelere kayıyor. Bu bahsettiğimiz alanın sağlık vadisi olarak dünya insanına açılmasını istiyoruz” diye konuştu.

Edremit’te birçok ilke ekibiyle birlikte imzasını atan Edremit Belediye Başkanı Tuncay Kılıç, “Edremit İstanbul'a uzak değil sadece 35 dakika. Havaalanımız var. Jeotermali ben getirdim. Edremit'te ilkleri ben başlattım. Edremit adeta bölgenin İsviçre'si gibidir. Gecekondu sıfır. 1999'da bunu durdurduk. Edremit'te pek çok festival gerçekleştirdik, gerçekleştirmeye de devam ediyoruz. 2 tane beş yıldızlı otel yaptırmıştık. Şimdi bir tane daha yapıyoruz. Amacımız şehirde 20 tane beş yıldızlı otel yapmak” dedi.

“EDREMİT'TE YATIRIM YAPMANIN TAM ZAMANI”
Yatırımcıları Edremit’te yatırım yapmaya davet eden Başkan Kılıç, “2009'da Edremit güzelleşmeye başladı. Gençler bunu görüyorlar ve anlıyorlar. Edremit'te Allah’ın bahşettiği özellikler ve güzellikler var. Bölgeye Turisti getirmeli ve onları konaklama ihtiyacını karşılamalısınız. Turizm altyapısını oluşturmalısınız. Şu anda Edremit'te yatırım yapmanın ve buraya iş merkezi açmanın tam zamanı. Edremit sahip olduğu güzellikleri ile büyük bir potansiyele sahip. Ben buradan yatırımcılara seslenmek istiyorum, Edremit'i tercih etsinler” diyerek sözlerini tamamladı.

30.11.2010

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Edremit Yatırımda Cazibe Merkezi Oluyor

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi