Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Bu da Dijital İmam
Balıkesir'de bir caminin İmamı cemaatin vaazlara olan ilgisini çekmek için ilginç bir yola başvurdu.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Teknolojiyi kullanan İmam, mihrapta dizüstü bilgisayar ve projeksiyon cihazı ile namazdan önce sinevizyon eşliğinde verdiği vaazlarıyla cemaatin sayısını beşe katladı. "Dijital İmam" Mehmet Topu, "Bundan hem biz hem de cemaatimiz çok memnun. Balıkesir'de bir ilki gerçekleştirdik" dedi.

Balıkesir merkez Kasaplar Camii İmamı Mehmet Topu, özellikle gündüz vakitlerinde seyrek olan cemaatin sayısını artırmak için ilginç bir yöntem buldu. Bir proje geliştiren Topu, camideki vaazları dikkat çekmesi için görsel hale getirdi. Sinevizyon projesini cemaatiyle paylaşan İmamın bu düşüncesini beğenen vatandaşlar kendi aralarında para topladı. Diz üstü bilgisayar ve projeksiyon cihazını 2 bin TL'ye mal eden İmam Mehmet Topu, teknolojiyi kullanarak cemaatin ilgisini çekmeyi başardı. Her gün İkindi Namazı öncesi sinevizyon eşliğinde sunumlu vaaz veren İmam Mehmet Topu konu içindeki mesajlara yönelik fotoğrafları ekrana vererek anlattığı bilgilerin vatandaşların kafasında daha iyi yer etmesini sağlıyor.

Kasaplar Cami İmamı Mehmet Topu (44), "Teknolojinin bu kadar gelişip baş döndürücü bir hale geldiği dönemde biz de buna kayıtsız kalamazdık. Düşündüm, hem göze hem kulağa hitap etsin diye ilk etapta projeksiyon aleti aldık. Cemaatimizle bunu paylaştım ve Allah razı olsun ilgi gösterip kabul ettiler. Her gün ikindi namazından evvel 15 dakika önce camide cemaate sunumlu vaaz yapıyoruz. Konuları cemaatin daha iyi anlayabilmesi için çeşitli Ayet-i Kerime ve Hadis mealleri fotoğraflar eşliğinde sunuyoruz. Bu çok etkili oldu, cemaatimiz bunu dile getiriyor. Sunumlu vaaz başladığından beri cemaatin sayısı hem arttı hem de cemaat vaazı dinlemek için ezandan önce camiye geliyor. Daha önce ezan okununca geliyorlardı. Bu şekilde teknolojiden faydalanıp hem göze hem kulağa hitap ediyoruz. Balıkesir'de bir ilki başlattık bütün arkadaşlarımıza teşvik olsun. Çok faydalı. Vaazdaki mesajların hedef kitleye ulaşmasını daha etkin şekilde sağlamış oluyoruz" dedi.

GÜNDÜZ VAAZ AKŞAM KURS
Teknolojiyi kullanmaya başladıktan sonra cemaat arasında, "Dijital İmam" olarak isimlendirilen Mehmet Topu, bundan şikayetçi olmadığını söyledi. Mihrapta namazdan önce rahleye yerleştirdiği laptopun başında vaazını veren dijital İmam, cuma duvarına verdiği yansıma üzerinde anlattığı konuları hem yazılı hem fotoğraflı olarak cemaate sunuyor. Mehmet Topu, cemaatten gelen talep üzerine Diyanet İşleri Başkanlığı'nın, "Camide Kuran Eğitimi" programı kapsamında akşamları da camiye kursa gelen vatandaşlara yönelik yine bu dijital sistemle eğitim veriyor. Yaklaşık 6 aydır devam eden kursla ilgili de bilgi veren Mehmet Topu, "Kursumuz yetişkinler için, resmi olarak veriyoruz. Yine aynı şekilde teknolojinin imkanlarından kursiyerlerimizi de faydalandırıyoruz. Onlar da çok memnunlar. Yaz sezonunda camimize okumaya gelen öğrenci kardeşlerimize de görsel olarak Kuran eğitimi vereceğiz" dedi.

Dijital İmamın laptop ve projeksiyonlu eğitiminden çok memnun olduklarını söyleyen cami cemaati görsel eğitimin öğrenmelerinde çok büyük katkısı olduğunu kaydetti. Mehmet Topu'ya teşekkür eden İsmail Çeldir isimli vatandaş, "Hepimiz buradayız, herkes bir şeyler öğrenmeye çalışıyor. Dinini, Kuranını. Hocamızdan Allah razı olsun. Üç, dört ay önce başladım, Kuran'ı epeyce söktük. Daha önce harfleri bile zor tanıyorduk, sıfırdı. Bazı arkadaşlarımız hoca ayarında bile okuyorlar. Kendimizi rahat bir şekilde temsil ediyoruz. Hocamızdan Allah razı olsun, teknoloji 10 numara" dedi.

Mehmet Yalçın isimli vatandaş, "Geçen sene alfabeyi öğrendik, bu sene Kuran'a geçtim. Şimdi rahat okuyabiliyorum. Geçen sene Elif'i dahi bilmiyordum" diyerek memnuniyetini ifade etti.

20.05.2010

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Bu da Dijital İmam

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi