Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Umut Kırtıl: 'Sürdürülemez Bir Ekonomi Devralmış Durumdayız.'
PTT 1. Lig ekiplerinden Balıkesirspor’da kulübün borcunun olağanüstü genel kurulda söylendiği gibi 11 milyon lira değil, 27 milyon lira olduğunu açıklandı.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Karesi AVM Toplantı Salonu’nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Hukuk İşleri Sorumlusu ve Basın Sözcüsü Umut Kırtıl, Balıkesirspor’un idari açıdan yönetilemez, mali açıdan da sürdürülemez bir ekonomiye sahip olduğunu söyledi. Mali İşler Sorumluları’ndan Şahkan Saltık kulübün borcunun 27 milyon lira olduğunu açıklarken, Remzi Boncuk ise kulübün kurumsal yönden iyi yönetilemediğini söyledi.

KIRTIL: "KULÜP İŞLETİLEMEZ DURUMA GELMİŞ"

Toplantının yapılma nedenini kulübün idari ve mali yönden değerlendirmek olarak açıklayan Basın Sözcüsü Umut Kırtıl, 4 Kasım’da yapılan kongreden sonra kulübe gittiklerini ve defterleri incelemeye başladıklarını ifade etti. İncelemelerin önemli olduğunun altını çizen Kırtıl, “Hesaplar kontrol edilmeye başlandı. Genel kurulun olduğu gün başkanımız yaptığı konuşmada kulübün mali durumunun genel kurulda açıklanan miktarlarda olmadığını belirtmişti. Bu incelemeler bizler için çok önemliydi. Herkes borcun bu denli olmadığının farkında. Kulüp idari yönden işletilemez duruma gelmiş. Bunların hepsinin doğru olduğunu gördük. Geçen süreç içerisinde bazı şeyleri daha iyi değerlendirme fırsatı bulduk. Bize anlatılanlarla dışarıdan görülenler arasında çok fark var” dedi.

SALTIK: "BALIKESİRSPOR’UN GELECEĞİ YENMİŞ"

Balıkesirspor’un geleceğinin yenildiğinin net bir şekilde ortada olduğunu açıklayan Mali İşler Sorumlusu Şahkan Saltık, kulübün borç durumunu şöyle açıkladı:

“Geleceğe herhangi bir hareket alanı bırakılmamış. 4 Kasım’da bir genel kurul yaptık. Bu tip genel kurullar ibra edilirken hesapların üyelere dağıtılması gerekir. Üyelerin bunları inceleyip, yönetime sorular sorması gerekir. Ama burada öyle bir durum olmadı. Hata burada başlıyor. Kulübe gittiğimizde hesapları incelemeye başladık. Verdiğim rakamlar, Balıkesirspor’un geçmiş dönemdeki çalışanlarına aittir. Bizim hazırladığımız rakamlar değildir. Kulübün bankalara 4 trilyon 873 milyar 509 bin lira kredi, piyasaya (bakkal, manav vs.) senetlendirilmemiş olarak 1 milyar 387 bin 761 lira, futbolculara (senetlendirilmiş) 4 trilyon 296 bin 247 lira, personele ortalama 100 bin lira, futbolculara (senetlenmemiş) 7 trilyon 490 bin lira, piyasaya verilen çeklere 506 bin 649 lira, SSK’ya 183 bin 862 lira, vergi dairesine 189 bin 232 lira, 2016 yılında futbolculara ödenecek olan 1 milyon 710 bin lira, toplamda ise 20 milyon 738 bin lira borcu var” şeklinde konuştu.

"GERÇEKLERİ ANLATMAK İÇİN BURADAYIZ"

Balıkesirspor’un mali yönden iyi yönetilmediğini ve kurumsallaşma anlamında olumlu bir şeyin yapılmadığını sözlerine ekleyen Saltık, “Balıkesirspor geçtiğimiz sezon 38 milyon lira para toplamış. Federasyondan gelen paraşüt yardımı vs. 8 milyon 560 bin lira var. Üzerine de 27 milyon 130 bin liralık borcu topladığımızda 1. Lig’e çıktığımız günle 4 Kasım arasında mali yönden kulübün içerisinde bırakıldığı durum 73 milyon lira çıkıyor. Balıkesirspor yönetilmemiş. Kulübün mali yönden yönetilememe sorunu var. Kurumsallaşma anlamında başarılı olunamamış. 73 milyon liralık bir bütçeden bahsediyoruz, kulübün bir dikili ağacı yok. Alınan otobüsün 18 taksidi mevcut yönetime bırakılmış. Tesislerdeki bilgisayarlar eski yönetimden kalma. Bu kadar sorunun olduğu bir kulüp ve 73 milyon liralık bir bütçeden bahsediyoruz ve ortada hiçbir şey yok. Sadece borç var. Bunları anlatırken kendimizi acındırmak gibi bir amacımız yok. Gerçekleri anlatmak için buradayız. Bu rakamları biz hazırlamadık. Onların hazırladığı rakamları konuşuyoruz. Bunu Balıkesir kamuoyunun bilmesi lazım. Bu kadar borcun içerisinde geçmiş dönemde yönetici olarak çalışan hiçbir kimseye borç yok. Herkes alacağını son kuruşuna kadar tahsil etmiş” dedi.

BONCUK: "TEK ADAM ZİHNİYETİYLE BU İŞLER ÇÖZÜLMEZ"

Mali İşler Sorumlusu Remzi Boncuk da sorunların tek adam zihniyetiyle çözülemeyeceğini, ortak akılla hareket edilmesi gerektiğini vurguladı. Boncuk, “Beni yönetim kuruluna yazdıktan sonra ben 1 haftadan beri gece gündüz çalışıyorum. Kulübün bir borç yükü var ve kulübün kasasında bir lira para yok. Sezon sonuna kadar naklen yayından vs. gelecek para da yok. Balıkesir’i ve Balıkesirspor’u seven herkese burada görev düşüyor. Biz bu kulübün yönetimini devraldık. Bu tabloyu bilerek kulübü almadık. Kucakta bir çocuk değil, yüzlerce çocuk var. Balıkesirspor ne siyaseten ne de başka şekilde kimsenin malı değil. Balıkesirspor hepimizin malı. Balıkesir’in bir markası. Herkes geçmişe bir nokta koyup geleceğe dönük projeler üretmeli” şeklinde konuştu.

Kulübe kalıcı gelir oluşturmak için projeler üretmeye çalıştıklarını dile getiren Boncuk, sırt reklamı konusunda Onhann Otel ile anlaşıldığını açıkladı. Boncuk, “Üye sayısını artırmak istiyoruz. Balıkesirspor Store’yi geliştirmek istiyoruz. Kombine satışlarını hızlandırmak istiyoruz. Balıkesir’de iş yapan işadamlarımızla ilgili çalışmalarımız olacak. Onlardan destek beklentilerimiz olacak. Belediyelerle görüşüyoruz. Atatürk Stadı’nın reklam ihalesi iptal olduğu için reklam alamıyoruz. İkinci yarıda reklam ihalesi için çalışacağız. Formanın sırt reklamı için Onhann Otel ile anlaştık. Göğüs reklamı için görüşmeler sürüyor. Kaynak yaratmak için projeler üretiyoruz. Kalıcı gelir için çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

18.11.2015

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Umut Kırtıl: 'Sürdürülemez Bir Ekonomi Devralmış Durumdayız.'

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi