Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Kur'an Kursu Hocaları Şan Dersi Alıp Türk Musikisi Öğreniyor
Balıkesir İl Müftülüğü, Din Görevlileri Derneği ve Halk Eğitim Merkezi iş birliğiyle düzenlenen kursta, kadın ve erkek din görevlileri şan eğitimi alıp makam öğreniyor.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

İl Müftüsü Turgut Açari, talep olması halinde bu dönemin ardından yeni kurslar düzenleyeceklerini açıkladı. Şan eğitimi, makam öğrenme, nefes alma kursları hakkında bilgi veren Açari, "Personelimizin isteği doğrultusunda şan kursu açıldı. İki sınıf erkek personelimize, 1 sınıf da hanım personelimize yönelik şan kursları yapılıyor. Yine personelimizin isteği üzerine Arapça pratik konuşma kursları planladık. 2013 yılının son iki ayında başlayan, yine çok az personelimizin katıldığı tashih-i huruf kursları (Kuran'ı güzel ve doğru okuma) yapılıyor. Diğerleri Halk Eğitim'le birlikte yaptığımız kurslar. Görevi aksatmasın diye akşamları yapıyoruz. Kurslarımızı ziyaret ettim, kursiyerler çok memnun. Bana, 'İyi ki böyle bir kurs düzenlendi. Biz çok istifade ettik. 1 ay öncesine göre çok daha iyi durumdayız' diyerek memnuniyetlerini ifade ediyorlar. Şu anda yaklaşık 80 kişilik personelimiz istifade ediyor. Arkadaşlarla görüştüğümüzde, 'Bir aşır okurken veya bir mevlitte sesimiz kısılıyor, nefesimiz tıkanıyordu, çok yorulduğumuzu hissediyorduk. Meğerse nefes almayı, ses kullanmayı bilmiyormuşuz. Diyafram kullanmayı, nefesi doğru almayı öğrendik. Bazı sözleri nasıl telaffuz edeceğimizi öğrendik. Bu kursların yanında bir de musiki bilgileri de alıyoruz, makamlarla ilgili de bilgi ediniyoruz, çok istifade ettik' diyorlar. Personelimiz çok memnun. Biz de bunu daha da teşvik ediyoruz. Bu dönem bittikten sonra tekrar duyuru yapacağız, arzu eden olursa bu kurslara devam edeceğiz" dedi.

KADIN KUR'AN HOCALARI EĞİTİMDEN ÇOK MEMNUN

Balıkesir Halk Eğitim Merkezi'nin açtığı kurstan yararlanan kadın Kur'an kursu eğitmenleri, aldıkları eğitimden çok memnun olduklarını söyledi. Balıkesir Musiki Derneği bünyesindeki Balıkesir Türk Müziği Korosu'nda görev yapan Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu müzik öğretmeni Nilgün Bulca, "Kursumuzda 20 hocamız var, onlarla ses eğitimi ve diyafram kullanma teknikleri veriyoruz. En büyük eksiklik de zaten onlar. Aynı zamanda Türk musikisinin makamlarını, usullerini, nota solfej derslerini görüyoruz. Haftada iki gün çalışmalarımız devam ediyor. Ben öğrencilerimizden çok memnunum. Çok hırslılar, hepsinde öğrenme isteği mevcut. Hayatlarından ve derslerinden memnunlar. İlk başladıkları günden bu yana çok ilerleme var" diye konuştu.

Şan eğitimine katılan kursiyerlerden Fatih Camii Kur'an Kursu hocası Saime Üstündağ, "Kursumuzdan ve hocamızdan çok memnunuz. Diyaframı kullanmayı öğrendik. Sesimizi yükseltip alçaltırken sesi daha güzel kullanıp daha uzun okumayı, sesi daha güzel kullanmayı öğrendik. İnşallah bundan sonra da bütün makamları öğrenerek daha güzel bir şekilde Kuran'ı Kerim'i okumak amacımız. Bütün arkadaşlarımız da zaten bunun için buradalar. İnşallah başarıyla bu kursumuzu tamamlar istediğimiz şekilde hem notaları, makamları öğrenir hem de sesimizi daha güzel şekilde kullanırız. Arkadaşlarımız çok memnun, Kur'an okurken nefeslerinin uzadığını söylüyorlar. Bu gördüğümüz eğitimden herkes memnun, olumlu tepkiler alıyoruz" şeklinde konuştu.

Merkez Kız Kur'an Kursu hocası Şengül Karacan da eğitimin şart olduğunu, bunu bu kursta daha iyi anladıklarını belirtti. Şengül Karacan, "Sesimizi, nefes almayı nasıl kullanacağımızı öğreniyoruz. Diyaframı ben ilk defa burada duydum. Nefes almayı ve diyaframı kullanmayı öğrendik. Bunun bize Kuran-ı Kerim'i okurken güzel bir şekilde yansıyacağını biliyoruz. Kur'an-ı Kerim'i güzel icra etmeyi öğrenmiş oluyoruz. Diyaframdaki nefesi ne kadar geç tüketirsek Kuran-ı Kerim okurken sesimizi daha hoş çıkarmayı öğrendik. Kurs öncesi halimle şu andaki halim değişti. Daha önce bir ayeti daha fazla nefes alarak okuyordum, şimdi ise diyaframı kullanarak daha güzel, rahat okuyoruz. Bu kendimizin de hoşuna gidiyor. İleride makamlara geçince daha güzel olacağına inanıyorum" dedi.

PİYANO EŞLİĞİNDE SES EĞİTİMİ

Sefaköy Camii Kur'an kursunda görevli genç hafız Zekiye Altıntaş da sesini daha iyi kullanmayı istediğini ve Kur'an-ı Kerim'i makamlı bir şekilde öğrenmek için kursa katıldığını söyledi.

Kadın din görevlileri, Türk musikisinde usul dersinde aldıkları temel eğitimde, usulün elle icra edildiğini, usulün çeşitlerini, nim sofyan (yarım sofyan), üç zamanlı üç vuruş, Türk müziğinde semai makamının Batı'da valsin karşılığı olduğunu, sofyan usulünün ise Batı'daki tango olduğunu da öğrenmiş oluyor. Temel eğitimlerden kalan zamanlarda piyano eşliğinde ses eğitimlerini de sürdüren hocalar, hayatlarından son derece memnun olduklarını söylüyor.

17.01.2014

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Kur'an Kursu Hocaları Şan Dersi Alıp Türk Musikisi Öğreniyor

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi