Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

3 Farklı İlden Geldiler, Zeytin Topladılar
Balıkesir’in Gömeç ilçesine bağlı Karaağaç beldesindeki Akkızhan Oteli’nde konaklayan 11 kişi, 3 gün boyunca zeytin eğitimi aldı.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

İstanbul, Ankara ve İzmir’den gelen ve zeytinyağı sektörüne girmek isteyen vatandaşlar, ilk defa zeytin hasadı yaptı. İstanbul, Ankara ve İzmir de çeşitli sektörlerde görev üstlenen işadamları eşleriyle birlikte geldikleri Karaağaç da, İzmir Zeytinyağı Tadım Lideri ve Zeytin Dostu Derneği Genel Sekreteri Serdar Öçten Ünsal’dan önce nazari eğitim aldı. Daha sonra da araziye çıkıp zeytin hasadı yaptı. İlk defa böyle bir eğitim yaptıklarını anlatan Serdar Öçten Ünsal, konukların zeytin konusunda bilgilendirmek istediklerini anlattı. Eğitime katılanlar da ilk defa zeytin hasadı yapmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade etti. Zeytin Dostu Derneği Genel Sekreteri Serdar Öçten Ünsal, “Hep birlikte bulunmamızın nedeni İstanbul, İzmir, Ankara gibi Büyükşehirlerden gelen insanlarımızın bu sektöre adım atmalarını sağlamak amacıyla sektörde yaşanan zorlukları görmeleri açısından zeytin toplamanın, üreticiliğin, çiftçiliğin ne kadar zor olduğunu anlatmak için uygulamalı bir eğitim düzenledik. Ülkemizde de ilk defa böyle bir eğitim veriyoruz. Hem uygulamalı zeytini topluyorlar. Hasat ediyorlar. Hasat yöntemlerini görüyorlar. Daha sonra fabrikaya götürüp bunları işledikten sonra zeytinyağı haline dönüştürüyoruz. Ve sızma zeytinyağının nasıl elde edildiğini, nasıl stoklandığını ve etiketlenmenin nasıl yapıldığını insanlara anlatıyoruz. Ve bu etkinliklerden sonra kafalarındaki bir çok sorunu çözerek sektöre daha rahat adım atmalarını planlıyoruz” dedi. Ankara’dan geldiğini anlatan Kemal Aksan da, “Ben Ankara’dan geldim. İlk defa zeytin topluyorum. Bu işi düşünüyorum. Ama anladığım kadarıyla zeytin biraz zor bir iş. Hele ki toplayınca ne kadar zor olduğunu gördüm. Ama çok zevkli. Zeytini sevdim. Zeytinyağı yapacağım. Bu işi devam ettireceğim” dedi.

Ayşe Gözde Kandemir de, “Bu yörenin çocuğu olarak ilk defa zeytine elim değdi. Çok güzel bir organizasyondu. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Zeytin hayat demek. Bence bu hayatın peşinden koşalım” dedi. Müge İşgüzerer de, “İzmir’den bu güzel zeytin ağaçları için geldim. Zeytinleri topladık. Ne kadar değerli olduğunu gördük. Zor olduğunu gördük. Emek isteyen bir şey olduğunu gördük. Değerini bilelim. Zeytinlerimizi ağaçlarımızı koruyalım” diye konuştu. Sualp İşgüzerer ise, “Şanslı güzel bir gün yaşıyoruz. Güneşli bir hava. Bu gün zeytin hasadı için eldik güzel Gömeç’e. Şu an bütün arkadaşlarla beraber sabahtan beri buradayız. Köylümüzün ne kadar meşakkatli bir yolculuktan geçerek bu zeytinyağını elde ettiğini gözlerimizle görmek istedik. Bu değerli ürünümüzü korumak için de elimizden geleni yapmamız gerekiyor. Mutluyum burada olduğumuzdan. Sağlıklı yiyeceklerle hayatımızı devam ettirmek istiyoruz. Onun için zeytinyağının gerçek şartlarda nasıl üretildiğini görmek için Serdar hocamızla beraber yaklaşık 3 günümüzü geçiriyoruz burada. Sonuç ta döndüğümüzde sağlıklı bir hayatımız devam ettirmeyi hedefliyoruz. Çocuklarımız için daha iyi bir gelecek için buradayız” dedi.

Akkızhan Otel ve Öz-Em Zeytinyağları İşletmesi sahibi Mahir Manisalı da, Serdar Öçten Ünsal ve konuklarına teşekkür etti.

20.11.2013

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir 3 Farklı İlden Geldiler, Zeytin Topladılar

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi