Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Yeni Zelanda'dan Geldi, Müslüman Oldu
Balıkesir’in Burhaniye ilçesine yerleşen Abdullah Rabbani, Türkiye’nin tanıtım elçisi oldu.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Abdullah Rabbani, Türkiye’ye 17 bin 597 kilometre uzaklıktaki Yeni Zelanda’dan geldi. 16 yıl önce dinini değiştiren Rabbani Müslüman oldu. 9 yıl dünyayı dolaşarak yaşayabileceği Müslüman bir ülke aradı. 7 yıl önce de Türkiye’ye yerleşmeye karar verdi. Burhaniye ilçesine bağlı Dutluca köyüne yerleşen Rabbani hayatından çok memnun. Öyle ki, kendisi gibi sonradan Müslüman olanları Dutluca da kendine ait evinde ağırlıyor. Abdullah Rabbani’nin amacı hem huzur dini olan Müslümanlığı dünyaya yaymak hem de Cennet ülke Türkiye’yi tanıtmak. Rabbani’nin son konukları da Macaristan’dan gelen 4 Müslüman oldu. Türkiye’yi çok sevdiğini anlatan Abdullah Rabbani, “Ben Yeni Zelanda vatandaşıyım. Ve 7 yıldır Türkiye’deyim. Artık sizlerden oldum. Türk vatandaşlığı kazandım. Benim eşim Türk. Ve ben 16 yıldır Müslüman’ım. Dini İslamı araştırırken başka dinler arasında araştırmaya girmiştim. O araştırma sırasında İslam ile tanıştım. Ve o günden itibaren din İsla, bana cazip geldi. Ve ben Allah’a teslim olmak istedim. Zaten benim amacım odur. Yürekten gönülden Allah’a imandan teslim olayım. Bu fani dünya da Allah’la baş başa olayım. Ve bir hayat kazanmış olayım. Bu amaçla Müslüman oldum. Artık Müslüman olduktan sonra düşünceden, giyim kuşam her şey değiştirdim. Artık çok şükür 16 yıllık Müslüman’ım. Hacca gittim. Umreye gidiyorum. Ve çok şükür İslam içinde büyük bir huzur buldum. Büyük bir şifa buldum. Ve artık şifa dolu bir hayat yaşıyorum. Dediğim gibi Türkiye’de yaşıyorum. Allah’a çok şükürler olsun güzel bir vatanda yaşıyorum. Türkiye çok güzel bir ülke. Ama, ben 141 ülke gezdikten sonra bizim uluslar arası arkadaşlar hep soruyorlar. Abdullah neden Türkiye. Çünkü Türkiye’yi kimse bilmiyor. Burada bir sır var. Türkiye ne kadar güzel bir ülke bilmiyorlar. Neyse ben şimdi Türkiye’yi tanıtmaya çalışıyorum. Yani benim yabancı arkadaşlar gelsinler. Türkiye’yi görsünler. Türk insanının gelenek ve görenekleriyle baş başa olsunlar. Bizim misafirperverliğimizi görsünler. Ve gerek bu amaçla çok misafirler geldi. Almanya’dan misafirler geldi. Danimarka’dan misafirler geldi. Hollanda’dan misafirler geldi. Fransa’dan misafirler geldi. Afrika ülkelerinden misafirler geldi. Arap ülkelerinden misafirler geldi. Hatta Yeni Zelanda’dan ve Afrika’dan misafirler geldi. Şimdi de bu günler de Macaristan’dan arkadaşlar geldiler. Bizim Ali arkadaşımız 12 yıl önce dünyayı dolaşırken Macaristan da tanışmış oldum. 12 yıllık kardeşlik dostluk. Ali kardeşim o zaman Müslüman olmuştu. Bunlarla kaldım. Onlardan din İslam konusunda bir şeyler öğrendim. Ben de onlara öğretmiş oldum. Ve Ali kardeşim var. Eşi geldi. Ve burada bizim delikanlı Harun var. Harun maşallah hem Müslüman oldu. 5-6 yıldır Müslüman. Hem Türkçe öğrendi. Ve Adem de Macaristan da parlamento muhabiri. Ve geniş çapta röportajlar yapıyor. Adem de burayı görmüş oldu. Çok merak etti. Birkaç hafta önce hatta bunlar Türkiye’deydi. Ve Burhaniye konusundan bahsettim. Böyle bir yerde yerleştim. Çok merak ediyorlardı. Neyse dün buraya geldiler. İnşallah birkaç gün benimle burada kalacaklar. Hem bu bölge, Ören, Burhaniye, Akçay Ayvalık bu bölgeyi tanıştıracağım. Dolaştıracağım. Sonra da inşallah geri dönecekler” dedi.

Macaristanlı Harun Aron da, “8 yıl önce Müslüman oldum. Burada Abdullah rabbani kardeşimizin misafiri olarak geldik. İlk defa Burhaniye de bu köyde değil bu yörede bulunuyoruz. Macar arkadaşlarla. Çok heyecanlı gelmiştim. Esas bu Ege bölgesini hiç tanımıyoruz. Ama ne güzel ki hem denizi, hem bu köyü, hem de dağları, hem bu kültürü görmüş olduk. Çok memnunuz. Bu bölgeye tekrar gelmek istiyoruz. Gerçekten mutluluk duyuyoruz. Burhaniye’yi ve Balıkesir’i tekrar ziyaret etmeyi umut ederiz” dedi.

Adam Horvath da, “Türkiye’ye defalarca geldik. Hep büyük şehirlerde bulunduk. Yöreye ilk ziyaretim. Yöreyi beğendim. Zaten benim için Türkiye çok önemli. Türkiye Macaristan ilişkileri için çök önemli” dedi.
Şeyma Timea ise, “Ben de hayatımda ilk defa geçen yıl Türkiye’ye geldim. Etkilenmiştim. Müslüman olmamda kocam etkili oldu. Geçen yıl kocamla birlikte tatile geldim. Burada İslamiyet’i benim yaşam tarzına uygun gördüm. Buradan gittikten sonra da Müslüman oldum. Onun için Türkiye benim için çok önemli” dedi.

26.08.2013

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Yeni Zelanda'dan Geldi, Müslüman Oldu

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi