Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Emekli Subaylar Kuran Öğrendi
Balıkesir'de bir grup emekli TSK personeli, Diyanet İşleri Başkanlığının yürüttüğü 'Camilerde Kuran Eğitimi Projesi' kapsamında Kur'an okumayı öğrendi.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

Kasaplar Cami Kuran Okulu'nda yaklaşık 7 ay süren kursu başarıyla tamamlayan emekli albay, emekli binbaşı, emekli deniz ve kara astsubaylar ile memur ve işçi emeklisi kursiyerler, Kur'an okumanın muhteşem bir duygu olduğunu belirtirken, kurs hocalarına da teşekkür etti. Kendi aralarında para toplayan kursiyerler Kasaplar Cami İmamı Mehmet Topu'ya tablet bilgisayar hediye ederek sürpriz yaptı. Teknolojiyi iyi kullanmasıyla bilinen ve "Dijital İmam" diye haber konusu olan Mehmet Topu, 20 ila 71 yaş aralığındaki talebelerin çok başarılı bir dönem geçirip sonunda Kur'an okumayı öğrendiklerini, bunun en büyük hediye olduğunu söyledi.

Valilik onayı ile İl Müftülüğünün gözetiminde yapılan Kur'an kursunun sonundaki törende duygulu anlar da yaşandı. İl Müftüsü Turgut Açari'nin de katıldığı programda çok sayıda cemaat, Kuran öğrenen kursiyerleri tebrik etti. Kasaplar Cami İmamı iken bu görevinden kurs sonunda ayrılan Kur'an Kursu Öğreticisi Mehmet Topu, "Diyanet İşleri Başkanlığımızın Camilerde Kuran Eğitimi programı kapsamında açtığımız kursu tamamladık. Kursiyerlerimize belge takdim töreni yaptık. Öncelikle İl Müftümüze, Kur'an Kursları müdürümüze, tüm misafirlerimize ve kursiyerlerimize teşekkür ediyorum. Kursiyerlerimizi tebrik ediyorum. Rabbim inşallah Yüce Kitabımız Kur'an-ı Kerim'in yolundan bizi ayırmasın, O'nu okuyup O'nun hükümleriyle amel etmeyi bize nasip eylesin" diye dua etti.

Kur'an kursunun en kıdemlisi olan 671 yaşındaki Emekli Albay Cengiz Çağan, bu yaşta Kur'an öğrendiği için çok mutlu olduğunu söyledi. Emekli Albay Cengiz Çağan, "Kursun en kıdemli üyesiyim, Emekli Albayım. Ekim ayında başladık, kursumuz çok güzel geçti. Hocamız çok büyük fedakarlıklar yaptı, bizim seviyemize indi ve çok güzel öğretti. Bu yaşta Kuran öğrenebildik, çok mutluyum. Daha önce mealleri okuyordum, Kuran-ı Kerim bilmiyordum, yeni öğrendim. İnşallah ilerleteceğim" dedi.

"BU DUYGUYU ANLAMAK İÇİN YAŞAMAK GEREKİR"
Emekli memur olan Selim Coşkun isimli kursiyer, Kur'an-ı Kerim'i bildiğini ancak tecvid öğrenmeye geldiğini, Mehmet hoca sayesinde çok güzel bir şekilde öğrendiğini belirtip teşekkür etti. Kuran kursunun bir başka askeri personeli olan Emekli Deniz Astsubay Ruhi Zengin de Kuran okumanın çok güzel bir şey olduğunu, bu duyguyu anlayabilmek için yaşamak gerektiğini söyledi. Emekli Deniz Astsubay Ruhi Zengin, "Kur'an-ı Kerim'i bu camide öğrendim. Daha önce bilmiyordum. Hocamızın sayesinde daha mutluyuz, herkesin öğrenmesinde fayda var. Öğrendikleri zaman daha mutlu olacaklarına inanıyorum. O mutluluğu tarif etmek zor, yaşamak lazım. Yaşadığı zaman insan daha iyi olacağını hisseder" diye konuştu.

Kursiyerlerden Emekli Astsubay Mehmet Yılmaz da, "Kur'an-ı Kerimi hiç bilmiyordum, cesaretim de yoktu okumaya. İçimde uhde idi, çok istiyordum ama cesaret edemiyordum. Mehmet hocanın verdiği cesaret ile çok şükür öğrendik, şimdi okuyabiliyoruz. İlerleteceğim, bu dipsiz bir kuyu, öğrenmek ve okumak epey emek istiyor" dedi.

Kuran Kursunda emekli memur, emekli işçi hatta çalışanlar da var. İsmail Doğan isimli emekli işçi, Kuran öğrenmek için bu camiye yakın olan bir fırında çalışmaya başladığını ve amacına ulaştığını anlattı. İsmail Doğan, "Hususi Kuran'ı öğrenmek için burada yakın bir fırında çalışmaya başladım. 15-16 saat çalıştım, Mehmet hocamdan Allah razı olsun. Onu görünce Kuran öğrenmek için camiye geldim, az da olsa öğrendim" dedi.
Bir başka emekli kursiyer olan İsmail Bayındırlı, "Bir arkadaşımın tavsiyesi ile geldim, Kuran'ı öğrenmek istiyordum. Kasım ayında geldim, yaklaşık 7 ayda Kuran'ı öğrendik. Kuran'ı iyi okuyabilmek için bundan sora daha çok çalışmamız lazım. Ekim ayında yine gelmek istiyorum" dedi.

"ELHAMDÜLİLLAH MÜSLÜMAN'IM DİYORUZ AMA KURAN BİLMİYORUZ. BU ÇOK SAÇMA"
Kuran kursu öğrencilerinden Emekli Astsubay Abdullah Tan, da herkesi Kur'an- Kerimi okumaya öğrenmeye çağırdı. Tan, "Çok güzel, herkesin öğrenmesini, herkesin dini bilgilerini iyi bilmesini gönülden istiyoruz. İnşallah bundan sonra da devam eder" dedi. Yine kursiyerler arasındaki emekli subaylardan Emekli Binbaşı Ali Osman Tepe, Kur'an'ı hiç bilmediğini, sıfırdan başladığını anlattı. Emekli Binbaşı Tepe, "Ben hiç bilmiyordum, sıfırdan başladım. Hocamız iyi bir eğitici ve öğretici. Ben kendimden hiç umutlu değildim ama Allah razı olsun hocamızdan, şimdi epey söktüm. Hangi sayfa olursa olsun, okuyamayacağımız sayfaları bile okuyabilir hale geldik. Çok müthiş bir his. 'Elhamdülillah Müslüman’ız' diyoruz ama Ku'ran bilmiyoruz. Bu çok saçma ve insanı çok rahatsız eden bir duygu. Yapamamanın, başlayamamanın verdiği bir sıkıntı var, işe güçe dalıyoruz, dünyevi işler. Ama şu anda yapmaktan dolayı vicdanen ve ruhen büyük bir mutluluk duyuyorum. Allah razı olsun" diye konuştu.

DİJİTAL İMAMA TABLET PC HEDİYESİ
Balıkesir Kasaplar Camiindeki Kuran kursunun belge dağıtım töreninde kursiyerler hocalarına bir sürpriz yaptı. Kıdemli kursiyer Emekli Albay Cengiz Çağan, "Bu hediyeyi Mehmet hocamıza tüm kursiyerler adına vermekten çok mutluyum. Fedakarlıklar yaparak bize büyük ilim öğreten hocamız seviyemize inerek çok büyük çaba sarf etti. Ona ne kadar minnettar olduğumuzu tarif edemem. Hocamız teknolojik. Teknolojiyi çok sevdiği için ona bir tablet bilgisayar hediye etmek istedik" diyerek tüm kursiyerler adına hediyesini takdim etti. Hediyenin kendisini çok memnun ettiğini ifade eden Mehmet Topu, "Benim için çok anlamlı bir hediye oldu. Daha önce de 'Teknolojiyi iyi kullanan İmam' diye basında haberler çıkmıştı. Kursiyerlerimiz çok iyi düşünmüşler, teşekkür ediyorum. Allah hepsinden razı olsun" dedi.

Balıkesir Kasaplar Camii'ndeki kursa 25'i imamlık mesleğine hazırlık kursu, 25'i Kur'an-ı Kerim öğrencisi olmak üzere toplam 50 kursiyerin katıldığı bildirildi.

02.06.2012

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Emekli Subaylar Kuran Öğrendi

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi